Ontwikkelingen
We maken een continue ontwikkeling mogelijk door
- het volgen van de
ontwikkeling van de kinderen
- handelingsgericht werken
- goede
begeleiding.
Het maakt differentiëren en individualiseren in de groep
mogelijk. Leerlingen die extra hulp nodig hebben, oefenen de stof extra
met hulp van de leerkracht. Leerlingen die meer aankunnen, dagen we uit
en bieden we verdieping aan. Daarnaast is er een meerbegaafdheidsgroep
die 1 keer per week bij elkaar komt onder begeleiding van een
leerkracht.
NPO gelden en ontwikkeling
Elke school krijgt NPO gelden om de opgelopen achterstanden zo veel mogelijk in te halen. OP school gebruiken wij de NPO gelden en onze eigen budgetten voor de volgende ontwikkelingen komend schooljaar:
- Didactisch handelen
* We gaan gericht kijken naar de rekeninstructie en hierbij gebruik maken van
de groep d.m.v. de cursus Kansrijke combinatiegroepen.
* We creëren en stevige doorgaande lijn in de onderbouw op het gebied van
rekenen door de methode "Met sprongen vooruit". Twee leerkrachten van de
onderbouw zijn komend schooljaar geschoold om te werken met deze
methode.
* We gaan opzoek naar een technisch lezen methode die past bij onze visie en
werkwijze.
- Analyseren
* We nemen dit schooljaar onze analyses onder de loep, zodat we nog beter
onze lesstof kunnen aanpassen op de leerlingen.
- Inzet van personeel en ondersteuning
* We gaan werken met 2 onderwijsassistenten. 1 onderwijsassistent in de
onderbouw en 1 onderwijsassistent in de bovenbouw. De onderwijsassistent
zal kleine groepen kinderen begeleiden bij het automatiseren en herhalen
van oefenstof. De onderwijsassistent zal af en toe het zelfstandig werken van
de kinderen begeleiden zodat de leerkracht ruimte heeft om extra instructie
te geven aan de kinderen die dit behoeven. Dit kan extra instructie zijn op
onderdelen die kinderen lastig vinden, dit kan ook extra instructie zijn voor
kinderen die uitdaging nodig hebben.
- Ontwikkeling van de executieve functies van leerlingen
* Wij gaan projectmatig onderwijs geven in de wereld oriëntatie vakken, muziek
en handvaardigheid
* Wij gaan kijken of het concept van Building Learning Power onze visie
versterkt.